THE CLASSICAL AUTHORS AND THEIR INFLUENCE IN THE CONSTRUCTION OF THE CHILDHOOD'S MODERN CONCEPT

Authors

  • Alessandra Elizabeth Ferreira Gonçalves Prado

Keywords:

Classical authors, Philosophical reflection, Childhood

Abstract

This arlicle aims to highlight the imporlance of conceptual design in childhood's teacher education. Explores the relationship between teacher's knowledge and his research, demonstrating the need for philosophical ref/ection in this context. Thus, it emphasizes the imporlance of knowing the classical authors that influenced the construction of the childhood's concept until the Philipe Aries, considered a modem c/assic in the historical and social study of childhood.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AGOSTINHO, Santo. De magistro. Disponível em:<http://www.dominiopublico.com.br>.Aces­ so em: abr. 2009.

ARIÊS, P. História social da criança e da família. Rio de Janeiro: Zahar Editores, 1978.

ARISTÓTELES. Ética a Nicômaco. São Paulo: Martin Claret, 2007.

AZEVEDO, H.H.O. Formação inicial de profissio­ nais de educação infantil:desmistificando a sepa­ ração cuidar educar. Tese (Doutorado)- Universi­ dade Estadual de Piracicaba, Piracicaba, 2005.

BACON, F. Novum Organum. Disponível em:< http://br.egroups.com1group/acropolis>. Aces­ so em: mar. 2009.

DESCARTES, R. Discurso do método. São Paulo: ícone, 2006. (Coleção Fundamentos do Direito).

GHIRALDELLI Jr, P. Os nomes de infância. Porto Alegre: UFRGS, 2000.

HESSEN, J. Teoria do conhecimento. 7. ed. Coimbra: Armênio Amado, 1987. p.29-68.

HEYWOOD, C. Uma história da infância: da Idade Média à época contemporânea no Ociden­ te. Porto Alegre: Artmed, 2004.

KOHAN, O.W. Infância e educação em Platão. Educação e Pesquisa, São Paulo, v. 29, n. 1, p.11-26, 2003.

KUHLMANN Jr.,M. lnfânciaeeducaçãoinfantil: uma abordagem histórica. Porto Alegre:Media­ ção, 1998.

PLATÃO. A República. São Paulo: Martin Claret,2001.

PLATÃO. O Banquete. Disponível em: . Acesso em: mar. 2009.

ROUSSEAU, J.J. Emiliooudaeducação. 2. ed. São Paulo: Martins Fontes, 1999.

Published

2009-12-31

How to Cite

Prado, A. E. F. G. (2009). THE CLASSICAL AUTHORS AND THEIR INFLUENCE IN THE CONSTRUCTION OF THE CHILDHOOD’S MODERN CONCEPT. Revista De Educação PUC-Campinas, (27). Retrieved from https://periodicos.puc-campinas.edu.br/reveducacao/article/view/84

Issue

Section

Articles