NA PRÁTICA A TEORIA É OUTRA? O QUE ANDAM PENSANDO NOSSOS PROFESSORES

Authors

  • Elisabete Matallo M. de PÁDUA Pontifícia Universidade Católica de Campinas

Abstract

This text analyses the relantionship between theory and practice based on questions pointed by teachers during the Methodology at Superior Level from FAFIG, Guaxupé, Minas Gerais.

Downloads

Download data is not yet available.

References

CANIVEZ, Patrice. Educar o Cidadão? Campinas: Papirus, 1991.

CHAUÍ, Marilena de Souza. Ideologia e Educação in Educação e Sociedade, CEDES, nº 5, 24-40.

FREIRE, Paulo. Ação Cultural para a Liberdade. RJ: Paz e Terra, 1976. 9-12.

A importância do Ato de Ler. SP: Cortez, 1982.

Educação como Prática da Liberdade, 119 ed., RJ: Paz e Terra, 1980.

Pedagogia do Oprimido, 81 ed., RJ: Paz e Terra, 1980.

GADOTTI, M. A Questão da Educação e a Formação do Educador. Reflexão, PUCCAMP, nº 37, jan/abr. 1987, 7-30

KONDER, Leandro. O Futuro da Filosofia da Práxis. O Pensamento de Marx no século XXI. RJ: Paz e Terra, 1992.

KOSIK, Karel. Dialética do Concreto. 21 ed., RJ: Paz e Terra, 1976.

MARX, Karl. O Capital. 21 ed., RJ: Civilização Brasileira, Livro I, tomo 1, 1971.

MENDES, Durmeval Trigueiro. (org.) Filosofia da Educação Brasileira. 3ª ed., RJ: Civilização Brasileira, 1987.

SEVERINO, A. J. Educação, Ideologia e Contra-Ideologia. SP: EPU, 1986.

A Contribuição da Filosofia para a Educação. Em Aberto. Brasnia, ano 9, nº 45, jan-mar. 1990, 19-26.

VASQUEZ, A. S. Filosofia da Práxis. RJ: Paz e Terra, 1968.

WACHOWICZ, Lilian A. O Método Dialético na Didática. Campinas: Papirus, 1989.

Published

2024-02-27

How to Cite

PÁDUA, E. M. M. de. (2024). NA PRÁTICA A TEORIA É OUTRA? O QUE ANDAM PENSANDO NOSSOS PROFESSORES. Reflexão, 19(58). Retrieved from https://periodicos.puc-campinas.edu.br/reflexao/article/view/11863