NA PRÁTICA A TEORIA É OUTRA? O QUE ANDAM PENSANDO NOSSOS PROFESSORES
Abstract
This text analyses the relantionship between theory and practice based on questions pointed by teachers during the Methodology at Superior Level from FAFIG, Guaxupé, Minas Gerais.
Downloads
References
CANIVEZ, Patrice. Educar o Cidadão? Campinas: Papirus, 1991.
CHAUÍ, Marilena de Souza. Ideologia e Educação in Educação e Sociedade, CEDES, nº 5, 24-40.
FREIRE, Paulo. Ação Cultural para a Liberdade. RJ: Paz e Terra, 1976. 9-12.
A importância do Ato de Ler. SP: Cortez, 1982.
Educação como Prática da Liberdade, 119 ed., RJ: Paz e Terra, 1980.
Pedagogia do Oprimido, 81 ed., RJ: Paz e Terra, 1980.
GADOTTI, M. A Questão da Educação e a Formação do Educador. Reflexão, PUCCAMP, nº 37, jan/abr. 1987, 7-30
KONDER, Leandro. O Futuro da Filosofia da Práxis. O Pensamento de Marx no século XXI. RJ: Paz e Terra, 1992.
KOSIK, Karel. Dialética do Concreto. 21 ed., RJ: Paz e Terra, 1976.
MARX, Karl. O Capital. 21 ed., RJ: Civilização Brasileira, Livro I, tomo 1, 1971.
MENDES, Durmeval Trigueiro. (org.) Filosofia da Educação Brasileira. 3ª ed., RJ: Civilização Brasileira, 1987.
SEVERINO, A. J. Educação, Ideologia e Contra-Ideologia. SP: EPU, 1986.
A Contribuição da Filosofia para a Educação. Em Aberto. Brasnia, ano 9, nº 45, jan-mar. 1990, 19-26.
VASQUEZ, A. S. Filosofia da Práxis. RJ: Paz e Terra, 1968.
WACHOWICZ, Lilian A. O Método Dialético na Didática. Campinas: Papirus, 1989.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Elisabete Matallo M. de PÁDUA
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.