A atividade docente no telensino

Authors

  • Isabel Maria Sabino de Farias

Keywords:

pedagogic practice, learning supervisor, distance learning

Abstract

Focus on the experience of Ceara distance teaching at the fundamental level (50 to P series) through which it constitutes a segment of Distance Education summed up through the Educational TV. This system, present at the State education since 1974, has its pedagogic activity of classroom developed by a professional called learning supervisor

Downloads

Download data is not yet available.

References

BOUFLEUER, José Pedro. 'Interesses Humanos e Currículo: paradigmas, tendências ou dimensões?’. In : Educação e Realidade. Porto Alegre/UFRG, 1993, jul/dez (p. 97-108).

DUB ET, François. Sociologie de L’ experiénce. Editions Dugeuil, 1994.

FUNTELC, Avaliação do Telensino do Ceará - 1995. Fortaleza, 1995.

SEDUC. Projeto Curso de Capacitação em Língua Portuguesa e Matemática para orientador de aprendizagem. Fortaleza Coordenação de Educação à Distância., 1997.

TARDIF, Maurice. “Les Modêles d’actions et les Modêles du Savoir en Éducation: Vers Une Épistémologie de la Pratique

Éducationelle”. Universidade de Laval, 1994.

THERRIEN, Jacques. 'A Natureza Reflexiva da Prática Docente: Elementos da Identidade Profissional e do Saber de Experiência'.

In: O Saber Social da Prática Docente. Relatório de Pesquisa/CNPq, 1996b, v. 01. Fortaleza. UFC/FACED.

Published

1999-11-30

How to Cite

Farias, I. M. S. de. (1999). A atividade docente no telensino. Revista De Educação PUC-Campinas, 3(7). Retrieved from https://periodicos.puc-campinas.edu.br/reveducacao/article/view/425

Issue

Section

Articles