THE TEACHER, CURRICULUM ELABORATION AND TECHNOLOGY

Authors

  • Carlos Alberto Camargo Baccaglini

Keywords:

currículum, technology, participation

Abstract

The object of this article is to emphasize the importance of the participation of the docents in schools in the elaboration and changes which occur in scholar curriculum. For this purpuse, we have analised the current concepts of curriculum, suggesting a reflexion about the necessity of a teatchers' organization in this process, so that they can discuss and build new educational proposition with more liberty.

Downloads

Download data is not yet available.

References

APPLE, Michael. Ideologia e Currículo. São Paulo: Brasiliense, 1982.

CORAZZA, Sandra M. ln: Moreira, A F.Currículo: Questões Atuais. Campinas. Papirus, 1996.

KINCHELOE, Joel L.A Formação do Professor como Compromisso Político. Porto Alegre: Artes Médicas, 1997.

LÉVY, Pierre.As Tecnologias da Inteligência: O futuro do pensamento na Era da Informática. Rio de Janeiro. Ed. 34, 1993.

LION, Carina Gabriela. Mitos e Realidades na Tecnologia Educacional. ln: LITWIN, Edith (org). Tecnologia Educacional: Política, História e Propostas.Porto Alegre: Artes Médicas, 1997.

OLIVEIRA, Ramon de. Informática Educativa. Campinas: Papirus, 1997.

SANCHO, Juana Maria. Para uma Tecnologia Educacional. Porto Alegre: Artes Médicas, 1998.

SANTOS, Boaventura de Sousa. Pela mão de Alice - O Social e o Político na Pós-modernidade. 4. ed. São Paulo: Cortez, 1997.

Published

2000-06-30

How to Cite

Baccaglini, C. A. C. (2000). THE TEACHER, CURRICULUM ELABORATION AND TECHNOLOGY. Revista De Educação PUC-Campinas, (8). Retrieved from https://periodicos.puc-campinas.edu.br/reveducacao/article/view/413

Issue

Section

Articles