TEACHING KNOWLEDGE AND SKILLS REQUIRED FOR A NEW CURRICULAR CONCEPT

Authors

  • Nildo Alves Batista

Keywords:

curriculum, health education , teaching methodology

Abstract

The author discusses the competence and characteristics needed in the profile of the medical professional in the light of a society that witnesses great transitions in the fields of: demography, epidemiology, technology and ecology, and the doctor-patient care model. Some teacher strategies for medical student formation are also discussed.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BATISTA, Nildo Alves & SILVA, Sylvia. O Professor de Medicina: conhecimento, experiência a formação. São Paulo: Loyola, 1998.

FIGUEIREDO, L. e. M. A Preparação do Psicólogo: formação e treinamento. ln: FIGUEIREDO, L. C. M. Revisitando as Psicologias. São Paulo: Vozes, 1996.

GRIGOLI, Josefa. A Sala de Aula na Universi­dade na Visão de seus Alunos: um estudo sobre a prática pedagógica na Universidade. São Paulo, tese de Doutoramento, PUC-SP, 1990.

HOSSNE, William Saad. Relação Professor - Aluno: inquietações - indagações - ética. Revista Brasileira de Educação Médica. Rio de Janeiro, 18(2): 75-81, mai.1 ago., 1994.

SACRISTAN, Gimeno. El Curriculum: Una reflexión sobre la practica. Barcelona: Morata, 1996.

Published

2000-12-31

How to Cite

Batista, N. A. (2000). TEACHING KNOWLEDGE AND SKILLS REQUIRED FOR A NEW CURRICULAR CONCEPT. Revista De Educação PUC-Campinas, (9). Retrieved from https://periodicos.puc-campinas.edu.br/reveducacao/article/view/406

Issue

Section

Articles