THE CIÊNCIA HOJE MAGAZINE FOR CHILDREN: AS AN ITEM OF ENTERTAINMENT CULTURE, KNOWLEDGE TRANSMISSION AND BUILDING OF CHILDHOOD

Authors

  • Rosa Lydia Teixeira Corrêa

Keywords:

Knowledge and Childhood, Playful Culture, Building of Childhood

Abstract

The article analyzes the children's Magazine "Ciência Hoje" understanding it as a knowledge­ carrying pedagogica/ material whose approach form revea/s a conception of infancy by which it /ook for to form children. ln this perspective it exceeds a doei/e understanding of infancy, since it was organized and edited according to scientific assumptions, to be, in elementary way, fomented in the infant. This possibility is made through two items, among the seven ofthe magazine, which are stories and games. Besides being being understood as a pedagogical material, this magazine is studied as a member of the universe of the called playful culture.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ARIÊS, P. História Social da Criança e da Família. Rio de Janeiro: Livros Técnicos e Cien­tíficos Editora, 1981.

BOUGÊRE, G. A Criança e a Cultura Lúdica. ln: TIZUKO, M. K. (Org.). O Brincar e suas Teorias. São Paulo: Pioneira, 2002.

DEAMICIS, Edmundo. O Coração. Tradução de João Ribeiro. Rio de Janeiro: São Paulo, Livraria Francisco Alves, 1940.

FOUCAULT, M. Vigiar e Punir: nascimento da prisão. Tradução de Lígia M. Pondé Vassalo. Petrópolis, RJ: Vozes, 1987.

PERROT, J. Os "Livros-Vivos" Franceses. Um Novo paraíso Cultural Para nossos Amiguinhos, os leitores infantis. ln: TIZUKO, M. K. (Org.). O Brincar e suas Teorias. São Paulo: Pioneira, 2002.

Revista Ciência Hoje das crianças. Sociedade Brasileira para o Progresso da Ciência, nº 17, outubro de 1990.

Published

2003-06-30

How to Cite

Corrêa, R. L. T. (2003). THE CIÊNCIA HOJE MAGAZINE FOR CHILDREN: AS AN ITEM OF ENTERTAINMENT CULTURE, KNOWLEDGE TRANSMISSION AND BUILDING OF CHILDHOOD. Revista De Educação PUC-Campinas, (14). Retrieved from https://periodicos.puc-campinas.edu.br/reveducacao/article/view/309

Issue

Section

Articles