Maintaining knowledge on curriculum conversation, but through discourse: A dialogue with Gert Biesta

Autores

  • Alice Casimiro Lopes Universidade do Estado do Rio de Janeiro

DOI:

https://doi.org/10.24220/2318-0870v19n2a2684

Palavras-chave:

Knowledge, Curriculum, Pragmatism

Resumo

I present in this paper my dialogue with Gert Biesta about the connections among knowledge, power, curriculum and discourse. I argue that my way of thinking is not a kind of relativism. The absence of a criterion that once and for all justifies a decision making among different possible solutions to a problem – different curriculum options, as well as different ways to educate - is not a reason for the decisions not to be made. I agree with Derrida and Laclau that such decisions are taken in an undecidable terrain.

Keywords: Knowledge. Curriculum. Pragmatism.

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Biografia do Autor

Alice Casimiro Lopes, Universidade do Estado do Rio de Janeiro

Professora Doutora, Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Faculdade de Educação, Programa de Pós-Graduação em Educação. R. São Francisco Xavier, 524, Sala 12037 F, Maracanã, 20550-013, Rio de Janeiro, RJ, Brasil. E-mail: <alicecasimirolopes@gmail.com>.

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Publicado

2014-12-19

Como Citar

Lopes, A. C. (2014). Maintaining knowledge on curriculum conversation, but through discourse: A dialogue with Gert Biesta. Revista De Educação PUC-Campinas, 19(2), 105–110. https://doi.org/10.24220/2318-0870v19n2a2684

Edição

Seção

Seção Temática: Políticas Públicas e Gestão da Educação