DIRETRIZES POLíTICAS E ESTRATÉGICAS PARA A FORMAÇÃO DOCENTE VOLTADAS À PESQUISA E À EXTENSÃO: BRASIL

Authors

  • Marta Lígia Pomim VALENTIM Universidade de São Paulo
  • José Augusto Chaves GUIMARÃES Universidade de São Paulo

Keywords:

Information Science Schools, Staff, Research

Abstract

Description of the research activities of Brazilian Library schools staff distinguishing the
research done for degree awarding, from the institutional requirements, and from scientífic production and publishing.

Downloads

Download data is not yet available.

References

DEMO, P. Pesquisa: princípio científico e educativo. 3.ed. SãoPaulo: Cortez:Autores Associados, 1992. 120p. (Biblioteca de Educação - Série I - Escola, 14)

DEMO, P. Saber pensar. São Paulo: Cortez: Instituo Paulo Freire, 2000. 159p.(Guia da Escola Cidadã, 6)

IMPRENSA Oficial. Gabinete do Ministro: despachos do ministro em 4 de julho de 2001. Disponível em: http://www.imprensanacional.br.Acesso em 10jul. 2001.

MEC. Diretrizes curriculares para os cursos de graduação. Disponível em: http://www.mec.gov.br/Sesu/diretriz.shtm.Acesso em 10jul. 2001.

SAVIANI, D. A nova lei da educação: trajetória, limites e perspectivas. 4.ed. Campinas: Autores Associados, 1998. 242p. (Coleção Educação Contemporânea)

Published

2002-05-25

How to Cite

Pomim VALENTIM, M. L. ., & Chaves GUIMARÃES, J. A. . (2002). DIRETRIZES POLíTICAS E ESTRATÉGICAS PARA A FORMAÇÃO DOCENTE VOLTADAS À PESQUISA E À EXTENSÃO: BRASIL. Transinformação, 14(1), 1–11. Retrieved from https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6426

Issue

Section

Artigos