Evaluation of curriculum sy/labus from the post graduate course in librarianshi PUCCAMP
Keywords:
Curriculum evaliation, Past graduate course, Academic activityAbstract
The aim of this paper is to describe and to characterize how students are evaluated by the lectures in the Post Graduate Course in Ubrariansh;p - PUCCAMP.Thedata were obtained from the curriculum subject sy/labus coveming a period from 1977 to 1987. The
approach to th;s study was re/ated to academic activity evaluation focusing on m;croana-1ys;s.
The types and kinds of evaluat;on ;nd;cated ;n the lectures syllabus were organ;-zed ;n categories to be discussed. An analysis of the results showed the summative
assessment and an essayas the evaluation types most used.
Keyword8: Curriculum evaliation - Past graduate course -
Downloads
References
BLOOM, HASTINGS, MADAUS. Manual de avaliação formativa e somativa do aprendizado escolar. São Paulo, Pioneira, 1983.
CATÁLOGO dos cursos de pós-graduação. PUCCAMP, s/d.
CHIZZOTTI, A. Avaliação do ensino superior. Ciência e Cultura. 40(12): 1186-1190, dez.1988.
FÁVERO, M.L.A. Autonomia e gestão e o cerco à universidade. Ciência e Cultura.39(11): 1045-1056, nov.1987.
GIANOTTI, J. A. Universidade em ritmo de barbárie. São Paulo, Brasiliense, 1986.
A polêmica na USP: um passo infeliz. Folha de São Paulo, 25 fev., 1988. Caderno Opinião A-3
GOROW, F.F. Avaliação no processo e no produto. ln: . Jogo da aprendizagem:
estratégias para professores. São Paulo, EPU, 19777. p.47-63.
HAMBURGER, E. A universidade pública e a formação de professores. Folha de são Paulo, 16 ago., 1988. Caderno Opinião A-3.
LUDKE, M. Avaliação e universidade: um debate necessário. Ciência e Cultura. 39(12): t 142-1144, dez.1987.
MORETIN, P.A. & BUSSAB W.O. Teste sobre coeficiente de correlação. IN: Métodos quantitativos para economistas e administradores. São Paulo, Atual, 1981.
TERZIS et ai. Avaliação nos planos de disciplinas de Pós-Graduação em Psicologia Clínica da PUCCAMP (1972-1987). IN: ENCONTRO CIENTIFICO INTERNO DE PSCILOGIA ESCOLAR, 1987, 3, Anais Campinas, PUCCAMP, 1987.
TYLER. R.W. Como se pode avaliar as eficiência de experiências de aprendizegem.
ln: Princípios básicos de currículo e ensino. Rio de Janeiro, Globo, 1986, p. 97-116.
VIEIRA, R. Objetivo é melhorar qualidade. Jornal da UNESP. (3): mar.1987.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 Transinformação
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.