Navigatingthe literature.Hypertextas a teaching tool

Authors

  • Isa Maria Freire
  • Gustavo Henrique Freire

Keywords:

Information science, Information technologies, Users, Hypertext, Hypertext modeling

Abstract

The development of information technology caracterizes modem society. However, when considering the educational context, such
technologies are still far away from the day-to-day life of classrooms, in spite of their enormous pedagogical values due to interactivity. The present work stresses the importance of hypertext in the teaching of
literature.

Downloads

Download data is not yet available.

References

WERSIG, G.; NEVELlNG, U. The phenomena of information to information science. The Information Scientist, v.9, nA, 1975.

BARRETO, A. de A. A eficiência técnica e econômica e a viabilidade de produtos e serviços de informação. Ciência da Informação. v.25, n. 3, set./dez. 1996.

BELKIN, N.J.; ROBERTSON, S.E. Information science and the phenomenon of information. The Information Scientist. v.27, nA, 1976.

BARRETO, A. de A. Op. Cit.

FIGUEIREDO,N. M. Estudode uso e usuáriode informação. Brasília: IBICT, 1994.

Sobre o assunto, ver: PEREIRA, A. C. O processo de atualização técnico-científicadoprofessor da Rede Municipalde Ensinodo Rio de Janeiro. Um estudo exploratório na área de transferência da informação. Orientadora: Isa Maria Freire. Rio de Janeiro, 1998. Dissertação (Mestrado em Ciência da Informação). Convênio CNPq/UFRJ - UFRJ/ECO.

MARTELETO, R. M. Cultura, educação, distribuição social dos bens simbólicos e excedente informacional. Informare - Cad. Prog. Pós-GradoCioInf., v.1, n.2, 1995.

lEVY. P. As tecnologia da inteligência; O futuro do pensamento na era da informática. RJ: Ed. 34, 1993.

VILAN FilHO, J. L. Hipertexto: visão geral de uma nova tecnologia da informação. Ciência da Informação, v.23, n.3, set./dez. 1994.

Sobre o assunto, ver: FREIRE, G.H. de A. Construção de instrumento para comunicação da informação sobre saúde. Proposta de dissertação de mestrado apresentada ao Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação. Convênio CNPq/IBICT - UFRJ/ECO.RiodeJaneiro,1997.Orientadora:HeloisaTardin Christovão,

PhD. Pesquisadora-Titular (CNPq/IBICT/DEP).

SARACEVIC, T. Relevance: A review of and a framework for the thinking on the notion in Information Science. Journal of the American Society for Information Science, nov.ldec., 1975.

JAENECKE, P. To what end knowledge organization ? Knowledge Organization, v.21, n.1, 1994.

BUSH, V. As we may think. Atlantic Monthly, v.176, n.1, july, 1945.

NEGROPONTE, N. A vida digital. SP: Cia. Das letras, 1995.

GUINCHA T, C.; MENOU, M.lntrodução geral às ciências e técnicas da informação e documentação. Brasília: IBICT: FBB, 1994.

SARACEVIC, T. Op. Cito

DAHlBERG, I. Knowledge organization: its scope and possibilities. Knowledge Organization,v.20, nA, 1993.

ARAÚJO,V.M.R.H.de;FREIRE,I.M.A RedeInternetcomocanal de comunicação, na perspectiva da Ciência da Informação. Transinformação, v.a, n.2, 1996.

Sobreo assunto,ver:HJORLAND,B.;AlBRECHTSEN,H.Toward a new horizon in information science: domain analysis. JASIS, v.46, n.6, 1995.

WERSIG,G.; NEVELlNG,U. Op.cit.

Published

1998-06-25

How to Cite

Freire, I. M., & Freire, G. H. (1998). Navigatingthe literature.Hypertextas a teaching tool. Transinformação, 10(2). Retrieved from https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1566

Issue

Section

Original