FEMALE SCHOOLS: IDENTITY, INSTITUTIONAL HISTORY AND GENDER

Authors

  • Flávia Obino Corrêa Werle

Keywords:

Education and Gender, Teachers Preparation

Abstract

This study focuses the historical questíon about teachers' preparation according to a "mother-figure"
model

Downloads

Download data is not yet available.

References

BUTELMAN, Ida. Pensando as Instituições: teorias e práticas em educação. Porto Alegre: ARTMED,1998.

DIETZ, Mary G. O contexto é o que conta: feminismoeteoriasdacidadania.IN: LAMAS, Marta. Cidadania e feminismo. Edição

Especial: feminismo e teoria, identidade pública/privada. SãoPaulo: Melhoramentos, 1999.

DIETZ, MaryG. (b) Cidadania com cara feminista. In: LAMAS, Marta. Cidadania e feminismo. Edição Especial: feminismo e teoria,

identidade pública/privada. São Paulo: Melhoramentos, 1999.

ENRIQUEZ, Eugéne.A organização em análise. Petrópolis: Vozes, 1997.

HALL, Stuart. A identidade cultural na pós-modernidade. Rio de Janeiro: DP&A, 1999.

LOURAU. René. A análise institucional. Petrópolis:Vozes, 1995.

MOUFFE, Chantal. Feminismo, cidadania e políticademocráticaradical.ln:LAMAS,Marta. Cidadania e feminismo. Edição Especial:

feminismo e teoria, identidade pública/privada. São Paulo: Melhoramentos, 1999.

REZENDE, Janina Andrade Sobral. A magia do passado. Histórias do Sévigné Centenário 1900- 2000. Porto Alegre: Pallotti, 2000.

RIBEIRO, Marcus Venício Toledo. Os arquivos das escolas. ln: NUNES, Clarice (Org).Guia preliminar de fontes para a História da

Educação Brasileira. Brasília: INEP, 1992.

SILVA, Tomaz Tadeu da. Teoria Cultural e educação: um vocabulário crítico. Belo Horizonte: Autêntica, 2000.

WERLE, Flávia Obino Corrêa, BÜHLER, Caren, DORNELLES, Rute Vieira. Preservação da memória: impactos do processo de estudara história de um colégio. São Leopoldo, II Congresso Internacional de Educação,3 a 5 de out. 2000. Mimeo.

WERLE, Flávia Obino Corrêa. Escola Complementar como espaço de formação. Véritas, Porto Alegre,v.42, n.2, p.307-316,jun. 1997.

WOODWARD, Kathryn. Identidade e diferença: uma introdução teórica e conceitual. In: SILVA, Tomaz Tadeu da (org) Identidade e Diferença: a perspectiva dos estudos culturais. Petrópolis: Vozes, 2000.

Published

2001-06-30

How to Cite

Werle, F. O. C. (2001). FEMALE SCHOOLS: IDENTITY, INSTITUTIONAL HISTORY AND GENDER. Revista De Educação PUC-Campinas, (10). Retrieved from https://periodicos.puc-campinas.edu.br/reveducacao/article/view/402

Issue

Section

Articles