GIVING A NEW MEANING FOR THE RESEARCHER EDUCATOR'S WORK

Authors

  • Dirce Encarnación Tavares

Keywords:

Education research, Researcher Teacher, Research Procedures

Abstract

This arlicle describes an imporlant methodological situation, which has not been sistematically organized, conceming the researcher teacher. The discussion focuses on the following aspects: hypothesis, objective, routine, observation, record, synthesis, evaluation and divulgation. Considering it a complex subject, it demands a wide, deep and constant reflection up to the present moment.

Downloads

Download data is not yet available.

References

CARR, Wilfred. Una teoria para la educación: hacia una investigación educativa crítica. Madrid: Ed. Morata, 1996.

CHAUÍ, M. Janela da alma, espelho do mundo. ln:NOVAES, A. (Org.) O Olhar. São Paulo: Cia. das Letras, 1988.

CONTRERAS, José. La autonomia dei profesorado. Madrid: Ed. Morata, 1997.

LUCAS, Jozimas G. A teoria na formação do educador: análise dos grupos de formação permanente de professores da Secretaria Municipal de Educação de São Paulo. PUC-SP, 1992. Dissertação de Mestrado.

KINCHELOE, Joe L. A formação do professor como compromisso político - mapeando o pós-moderno. Porto Alegre: Artes Médicas, 1997.

PIMENTA, Selma G. A pesquisa na área de formação de professores e as tendências investigativas contemporâneas: questões teórico-epistemológico-metodológicas e políticas. Relatório parcial de pesquisa, USP/CNPq, fev., 2000.

PIMENTA, Selma G. (Org.) Saberes pedagó­gicos e atividade docente. São Paulo: Cortez, 1999.

SCHÕN, Donald. Formar professores como profissionais reflexivos. ln: NÓVOA, A. (Org.).Os professores e sua formação. Lisboa: Dom Quixote, 1992.

Published

2002-11-30

How to Cite

Tavares, D. E. (2002). GIVING A NEW MEANING FOR THE RESEARCHER EDUCATOR’S WORK. Revista De Educação PUC-Campinas, (13). Retrieved from https://periodicos.puc-campinas.edu.br/reveducacao/article/view/320

Issue

Section

Articles