Nine-year elementary school

the development of an educational policy

Authors

  • Doralice Aparecida Paranzini Gorni Universidade Estadual de Londrina
  • Sandra Maieski Universidade Estadual de Londrina
  • Vânia Regina Barbosa Flauzino Machado Universidade Estadual de Londrina

DOI:

https://doi.org/10.24220/2318-0870v17n1a246

Keywords:

Public education, Nine-year elementary school, Educational policies

Abstract

The text presents a reflection on the expansion of elementary school, by analyzing how its materialization is happening. To this end, it starts rescuing the expansion process of compulsory schooling in Brazil and the reflection on the reasons why there are so many discussions on the effectiveness of the law nº 11.274/2006, highlighting some challenges posed
by the expansion of elementary school, in order to analyze the pedagogical implications of current legislation. The paper proposes ideas that pervade the field of teaching and motivation to learn. In conclusion, it highlights the need to value childhood and pedagogical aspects specific to this phase, whose success will be made upon the guarantee of public
politics committed to social reality and quality schooling for children.

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Author Biographies

Doralice Aparecida Paranzini Gorni, Universidade Estadual de Londrina

Professora Doutora, Universidade Estadual de Londrina, Programa de Pós-Graduação em Educação. Londrina, PR, Brasil.

Sandra Maieski, Universidade Estadual de Londrina

Mestranda, Universidade Estadual de Londrina, Programa de Pós-Graduação em Educação. Rod. Celso Garcia Cid, PR 445, Km 380, 86051-980, Londrina, PR, Brasil. Correspondência para/Correspondence to: S. MAIESKI. E-mail: <irmsandra@yahoo.com.br>.

Vânia Regina Barbosa Flauzino Machado, Universidade Estadual de Londrina

Aluna especial, Universidade Estadual de Londrina, Programa de Pós-Graduação em Educação. Londrina, PR, Brasil.

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Published

2012-06-22

How to Cite

Gorni, D. A. P., Maieski, S., & Machado, V. R. B. F. (2012). Nine-year elementary school: the development of an educational policy. Revista De Educação PUC-Campinas, 17(1), 9–22. https://doi.org/10.24220/2318-0870v17n1a246

Issue

Section

Seção Temática: O Ensino Fundamental de Nove Anos