ANÁLISE DE UMA PROPAGANDA VEICULADA NA PROGRAMAÇÃO INFANTO-JUVENIL DE DOMINGO DA REDE GLOBO DE TELEVISÃO

Authors

  • Carla WITTER Psicóloga, mestranda do IPUSP e bolsista do CNPq.
  • Catia Mary VOLP Professora de Educação Física da UNESP e doutoranda do IPUSP.

Abstract

The aim was to analyse a TV advertisement from the point at view of 20 adults (10 males and 10 females, with age between 22 and 54 and universitary schoolarity leveI). It was selected the more frequent advertisement veiculated by TV networks at sundays. This advertisement was presented to subjects with a questionnaire and a Differential Semantic Scale. Of the subjects, 90% opinated that the advertisement was child oriented and consuming, non visual, happy, communicative, beautiful, creative, auditory, verbal, clear, agreeable, entertainer, dynamic, honest and efficacious.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ANDERSEN, M. J. B. Violência nos Desenhos Animados Exibidos pela Televisão: uma Ponderação Necessária. Tese de Doutorado defendida no IPUSP, São Paulo, 1986. Aprendizagem e Televisão. In: G. Witter e J. F. B. Lomônaco. Psicologia da Aprendizagem. Áreas de Aplicação. São Paulo: EPU, 1987.

BOMTEMPO, E. (coord.); HUSSEIN, C. L. e ZAMBERLAN, M. A. T. Psicologia do Brinquedo: aspectos teóricos e metodológicos. São Paulo: Nova Stella: EDUSP, 1986.

BORGNETH, L. S. Eficiência e Criatividade, a Receita da FBC/Siboney. Meio & Mensagem, 1988, X (303): 10e 11. CAMPADELLI, S. Y. A Telenovela. São Paulo: Ática, 1985.

CANEVACCI, M. (org.) Dialética da Família. São Paulo: Brasiliense, 1981.

CAPARELLI, S. Televisão, Programas Infantis e a Criança. In: R. Zilbermann (org.) e outros. A Produção Cultural para a Criança. Porto Alegre: Mercado Aberto, 1982.

COELHO, T. O que é Indústria Cultural. São Paulo: Brasiliense, 1980, CONCEIÇÃO, E. Compra, Manhê, Compra! Administração & Marketing, 1986, 3 (25): 52-57.

COSTA NETO, P. L. O. Estatística. São Paulo: Edgard Blücher, 1977.

ENGEL, J. Advertising, The Process and Practice. New York: McGraw HiII Book Company, 1980.

Published

1989-07-30

How to Cite

WITTER, C. ., & VOLP, C. M. . (1989). ANÁLISE DE UMA PROPAGANDA VEICULADA NA PROGRAMAÇÃO INFANTO-JUVENIL DE DOMINGO DA REDE GLOBO DE TELEVISÃO. Psychological Studies, 6(1), 31–49. Retrieved from https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7900