Citation in the subject's plans of Graduation Course of Librarianship, PUCCAMP(1978-1987)
Keywords:
Pós-graduação (avaliação), Referências bibliográficas (Biblioteconomia)Abstract
Citation analysis in the subject's plans 01the Graduation Course 01Librarianship, PUCCAMP. The emphasis is given to: kind 01document, originallanguage and verilication 01the presentation model lor its bibliographic lormalization. The subject's plans 01the years
1977/1981 (44) and 1982/1987 (51) showed 1065 book's citation with the lollowing Irequency: 781 in portuguese language and 186 in english language Also, in the 369
periodical's citation was: 188 in enghsh language and 169 in portuguese language. The
most used bibliographic lormat was 821 ABNT complete and 266 ABNT incomplete 01the
1457 citations presented.
Downloads
References
CAMPINO, A. C. C. Uma avaliação da USP: reflexões sobre o trabalho de Laurente Schwartz. Ciência e Cultura, 38(12): 1939-44, 1986.
COMISSÃO NACIONAL PARA REFORMULAÇÃO DA EDUCAÇÃO SUPERIOR. Uma nova
polftica para a educação superior. Brasília, MEG 1985.
FERREIRA, A. B. de H. Novo dicionário da IIngua portuguesa Rio de Janeiro, Nova
Fronteira, 1975.
GRUPO EXECUTIVO PARA A FORMULAÇÃO DA EDUCAÇÃO SUPERIOR. Relatório.
Brasília, MEC, 1986.
LUDKE, M. Avaliação e universidade: um debate necessário. Ciência e Cultura, 3~12):1142-4, 1987.
-. Aspectos Iilosóficos e pol'ticos de avaliação educacional. In: -. Avaliação educacionat necessidades e tendências. PPGE-UFES, 1985.
-. O que vale em avaliação. Educação e Seleção, 9. 1984.
MOTIA, D. F. da. Validade da análise de citação como indicador de qualidade da produçãocientílica. Ci.lnf., 12(1):53-9, 1983.
NEELEY, JR., J. D. The management and social science literatures: an interdisciplinary
crosscijation analysis. J. Amer. Sciety Inf. Science, 3~ ~:217-22, 1981.
RODRIGUES, M da P. L. Citações nas dissertações de mestrado em Ciência da Informação. CLlnf., 11(1):35-61, 1982.
SAUL, A. M.Avaliaçãoemancipatória:umapropostademocráticaparareformulaçãode um curso de pós-graduação. São Paulo, PUC, 1985. (Tese de doutoramento).
SCHWARTZ, L. Para salvar a universidade. São Paulo, T. A. QueirozlEditora da USP,
STAATS, A. Psychology's crisis of disunity: Phi'osophy and Method lor a Unified
Science New Yor<:Praeger Publ. 1983.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 Transinformação
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.