QUALIDADE DE ENSINO NA FABI-CAMPINAS FACE AO MODERNO PROFISSIONAL DA INFORMAÇÃO
Keywords:
Library teaching Professional librarian profile, Modern Information Professional, JOIS - MIPAbstract
This study had as objectives: a) to identify theperformance ofthe undergraduate course of librarianship at PUC-Campinas; b) to verify ifthere is congruence between theprofessional education offered at the Library School and its graduates actual jobs; c) to know the assessement the teaching staff make of their own work and d) to identify the librarians habilities and competences looked for by their employers. The survey was conducted through questionnaires applied to: the graduatesfrom 1991 to 1995 ; thefinalyear students and the teaching staff; as well as interviews with employers from various kinds of intitutions. The major results showed that the Library School must make efforts and curriculum changes in order to keep abreast with new developments in the information field so that its students are prepared to face present andfuture challenges in their work
Downloads
References
ANTONIO, I. Do bibliotecário ao agente de informação: seu perfil diante de novas tecnologias Revista Brasileira Biblioteconomia e Documentação, v. 24, n. 1/2, p. 7685, jan-/jun. 1985.
CIANCONI, R. B. Gerência da infonnação: mudanças nos perfis profissionais. Ciência da Informação, v.20, n .2, p.204-208,jul./dez.1991.
LANCASTER, F.W. Ameaça ou oportunidade? O futuro dos serviços de biblioteca à luz das inovaçóes tecnológicas. Revista da Escola Biblioteconomia UFMG, Belo Horizonte, v. 23, n. l, p. 7-27,jan,/jun. 1994.
.Perfil do bibliotecário, serviços e responsabilidades na área de informação e formação profissional. Revista Biblioteconomia de Brasília, v. 17, n. l, p. 63-70, jan./jun. 1989.
PIMENTEL, C. D. P. Formação profissional e as perspectivas do bibliotecário. R. Bras. Bibliotecon. e Docum., v. 18, n. 1/2, p. 27-32, jun. 1985.
VIEIRA, Anna da Soledade. Desenvolvimento de um novo profissional para um novo tempo, R. Esc. Bibliotecon. UFMG, Belo Horizonte, v. 22, n. 1, p, 1 1 1-112, jan./ jun. 1993
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Transinformação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.