QUALIDADE DE ENSINO NA FABI-CAMPINAS FACE AO MODERNO PROFISSIONAL DA INFORMAÇÃO

Authors

  • Vera Silvia Marão Beraquet Pontifícia Universidade Católica de Campinas
  • Renata CIOL Pontifícia Universidade Católica de Campinas
  • Maria Lygia Kopke SANTOS Pontifícia Universidade Católica de Campinas
  • Regina Célia STEFANI Pontifícia Universidade Católica de Campinas

Keywords:

Library teaching Professional librarian profile, Modern Information Professional, JOIS - MIP

Abstract

This study had as objectives: a) to identify theperformance ofthe undergraduate course of librarianship at PUC-Campinas; b) to verify ifthere is congruence between theprofessional education offered at the Library School and its graduates actual jobs; c) to know the assessement the teaching staff make of their own work and d) to identify the librarians habilities and competences looked for by their employers. The survey was conducted through questionnaires applied to: the graduatesfrom 1991 to 1995 ; thefinalyear students and the teaching staff; as well as interviews with employers from various kinds of intitutions. The major results showed that the Library School must make efforts and curriculum changes in order to keep abreast with new developments in the information field so that its students are prepared to face present andfuture challenges in their work

Downloads

Download data is not yet available.

References

ANTONIO, I. Do bibliotecário ao agente de informação: seu perfil diante de novas tecnologias Revista Brasileira Biblioteconomia e Documentação, v. 24, n. 1/2, p. 7685, jan-/jun. 1985.

CIANCONI, R. B. Gerência da infonnação: mudanças nos perfis profissionais. Ciência da Informação, v.20, n .2, p.204-208,jul./dez.1991.

LANCASTER, F.W. Ameaça ou oportunidade? O futuro dos serviços de biblioteca à luz das inovaçóes tecnológicas. Revista da Escola Biblioteconomia UFMG, Belo Horizonte, v. 23, n. l, p. 7-27,jan,/jun. 1994.

.Perfil do bibliotecário, serviços e responsabilidades na área de informação e formação profissional. Revista Biblioteconomia de Brasília, v. 17, n. l, p. 63-70, jan./jun. 1989.

PIMENTEL, C. D. P. Formação profissional e as perspectivas do bibliotecário. R. Bras. Bibliotecon. e Docum., v. 18, n. 1/2, p. 27-32, jun. 1985.

VIEIRA, Anna da Soledade. Desenvolvimento de um novo profissional para um novo tempo, R. Esc. Bibliotecon. UFMG, Belo Horizonte, v. 22, n. 1, p, 1 1 1-112, jan./ jun. 1993

Published

1999-03-25

How to Cite

Marão Beraquet, V. S., CIOL, R., Kopke SANTOS, M. L., & STEFANI, R. C. (1999). QUALIDADE DE ENSINO NA FABI-CAMPINAS FACE AO MODERNO PROFISSIONAL DA INFORMAÇÃO. Transinformação, 11(1). Retrieved from https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/10363

Issue

Section

ARTIGOS