EDUCAÇÃO, ARTE, VIDA E PROCESSO(*)

Authors

Abstract

Processo é vocábulo que pode ter, para especialistas diversas, con­cepções distintas, em função de seu objeto de estudo e de como olham e o pesquisam.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BARGAR, A.A. & DUCAN, J.K. (1991) Creative endeavor in Ph D research: principies context and conceptions. The Journal of creatlve Behavlor, 24(1):59-71.

BUNGE, M. (1991) What is science? Does it matter to distinguish it From pseudocience? A reply to my commentators. New ldeas ln Psychology, 9(2) :245-283.

CARELLI, A.E. (1992) Teste de eficiência de programas em com­preensão e leitura crítica. Dissertação de Mestrado, Pós-Gradua­ção em Biblioteconomia, PUCCAMP, Campinas.

DREW, C.J. & HARDMAN, M.L. (1985) Designlng and conducting behavlor Research. New York: Pergamon Press.

GREER, M. & LEVINE, E. Enchanging creative performance in college students. The Journal of Creatlve Behavlor, 25(3):250-255.

HENDREN, G. (1989) Using sign language to acess righ brain com­munication: a tool for teachers. The Journal of Creatlve Behavlor, 23(1):116-120.

HINES, T. (1991) The myth of rlght hemisphere creativity. The Journal of Creatlve Behavlor, 25(3):223-227.

KAVENSKI, M. (1991) Encouraging creativity in desing. The Journal of Creative Behavlor, 25(3):263-266.

LAVACH, J.F. (1991) Cerebral hemispherlcity, college major and oc­cupational choices. The Journal of • Creatlve Behavlor, 25(3): 218- 222.

PERREZ, M. (1991) The difference between everyday knowledge, ldeology, and scientific kmowledge. New ldeas ln Psychology, 9(2):227-232.

POIZNER, H.; KLIMA, E. & BELLUGI, U. (1987) What the hands reveal about the braln. Cambridge: MIT Press.

SANTIAGO, N.V. Eficiência do treino para o desenvolvimento do repertório verbal em carentes culturais: implicações para o contexto educacional. Tese doutorado, IPUSP, 1977.

SANTOS, L.M. dos (1975) Remediação da criatividade verbal: es­tudo comparativo de critérios e procedimentos. Tese de doutora­do, IPUSP, São Paulo.

REITMAN, S.W. (1990) A prelimlnary, modal of pra-service teacher education as a preparation ot professional artist. The Journal of Creatlve Behavlor, 24(1):21-38.

SMITH, M.K (1991) lnventions and the creative process. The Journal of Creatlve Behavlor, 25(3):267-272.

THOM, R. (1991) A dangerous illusion. New ldeas ln Psychology, 9(2) :233-234.

Published

1992-12-31

How to Cite

Porto Witter, G. (1992). EDUCAÇÃO, ARTE, VIDA E PROCESSO(*). Psychological Studies, 9(3). Retrieved from https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/12501